LÄR KÄNNA INDIKAT GENOM FAKTAFYLLDANYHETSBREV. TESTA TIO VECKOR GRATIS!

JC framtidssäkrade konceptet

När JC inledde en omfattande förnyelse, efter en period av motgångar, beslutade företagets ledning att den själv skulle äga hela sin repositionering. I det ingick att ta hem hela kommunikationen från den tidigare reklambyrån. En viktig resurs i arbetet var de kreativa krafter som finns bland medarbetarna på ett modeföretag som JC.

För att försäkra sig om att konceptet som utvecklades höll för framtida utmaningar fick Indikat i uppdrag att göra en framtidsstudie gällande varumärket JC.

Studien pekade på att JC behöver fylla varumärket med ett större mått av upplevelse. Mer oväntat var att kedjans unga konsumenter samtidigt har ett stort behov av trygghet i sina val, särskilt unga kvinnor som behöver mycket bekräftelse.

Erik Andersch, JC:s dåvarande koncept- och marknadsdirektör:

"Metodiken med att tillföra ett större samhällsperspektiv till diskussionen om modeindustrins drivkrafter och varumärket JC betydde mycket för oss. Insikterna vi fick av Indikats framtidsstudie försäkrade oss om att det aktuella konceptet mötte framtidsfrågorna på rätt sätt.

Det kom bland annat till uttryck vid lanseringen av det nya butikskonceptet J-Store, där fyra band med unga musiker har spelat en central roll."

Vill du möta ditt varumärke i framtiden?

» Beställ en dragning om "Framtiden på fem veckor".

 

Sienna Miller JC

JC:s kampanj med Sienna Miller adresserade framtidsfrågorna.

Telefon: 08-594 950 75
» Mejla oss!
© Indikat 2016