LÄR KÄNNA INDIKAT GENOM FAKTAFYLLDANYHETSBREV. TESTA TIO VECKOR GRATIS!

Med varumärkesnära innehåll

Pink News är ett koncept som Indikat utvecklade tillsammans med Dagens Industri för kommunikation med reklamköpare. I samarbete med DI utvecklades Pink News från en vanlig kundtidning till varumärkesnära journalistik och integrerad kommunikation med DI:s 1500 viktigaste annonsörskunder.

Intresset för Pink News byggde på att innehållet anpassades både till läsare och till kanal. En nyckel till framgång var att innehållet var starkt kopplat till varumärket Dagens Industri samtidigt som det var angeläget för annonsörer och deras byråer.

En annan del i konceptet har varit att analysera DI:s annonsörsmålgrupp och handplocka cirka 1500 personer till en databas. Den innehåller alla som påverkar eller fattar beslut om att annonsera i Dagens Industri.

Genom integrerad BtB-kommunikation i form av Pink News har Dagens Industris annonsavdelning försäkrat sig om att de som betyder mest för deras annonsaffär får rätt budskap och tar del av dem.

Sedan spelar det ingen roll om det Indikat tar fram kallas kundkommunikation, ”branded content” eller varumärkesnära journalistik. Det viktiga är att koncepten fungerar.

Pink News
Pink News är läst av dem som betyder mest för Dagens Industris annonsaffär.

Telefon: 08-594 950 75
» Mejla oss!
© Indikat 2014